Als het gaat om winkelen, staat één van de meest intensieve periodes voor de deur. Binnenkort start deze periode met Black Friday en Cyber Monday, waarna het circus via Sinterklaas doorloopt naar Kerstmis. De regels voor social distancing en andere beperkingen die in veel landen nog van kracht zijn, leiden tot een toename van online winkelen en zullen het koopgedrag van consumenten ook op de lange termijn beïnvloeden.

Explosieve toename in e-commerce
Volgens het Wereld Economisch Forum leiden lockdowns tot een explosieve toename in e-commerce. De traditionele winkels krijgen naar verwachting te maken met een omzetdaling van ruim 60%, terwijl de e-commerce in 2020 waarschijnlijk een groei zal laten zien van bijna 20%.
Voor wat betreft de feestdagen meldt Adobe Analytics dat in 2020 het afzetvolume op Black Friday en Cyber Monday waarschijnlijk 20% hoger zal liggen dan tijdens de koopjesjacht in dezelfde periode in 2019. We kunnen veronderstellen dat de feestdagen van 2020 in niets zullen lijken op de koopjesjacht in voorgaande jaren.

Uitdagingen
De stijging van online verkopen zorgt ervoor dat de supply chain onder grote druk komt te staan. Het gebrek aan ruimte en capaciteit bij afhaalpunten en de druk op het personeel, om de grotere stroom pakketten te verwerken, zorgen bij de betrokken partijen voor flinke uitdagingen. Daarnaast meldt DHL dat wereldwijd ongeveer 30% van de online aankopen ook nog eens retour wordt gezonden.

Investeer in uw supply chain
In dit e-commerce tijdperk staat het gemak voor de klant centraal. Om de uitdagingen die dit met zich meebrengt het hoofd te bieden, adviseert Deloitte bedrijven te investeren in het positioneren van hun bedrijf om deze veranderingen in consumentengedrag het hoofd te bieden. Ze adviseren bedrijven om een digitale markt te creëren, click-and-collect locaties op te zetten en hun supply chain te verbeteren, bijvoorbeeld door middel van flexibele opslagoplossingen, zoals het gebruik van hun fysieke winkels.

Oplossingen
Bent u op zoek naar een oplossing die inspeelt op de toename in e-commerce en zijn bijbehorende uitdagingen?  Bruynzeel Storage Systems beschikt over ruime expertise in het creëren van ruimte met duurzame opslagoplossingen. Of u nu een opslagoplossing zoekt voor uw magazijn of meer opslagruimte wilt creëren in een afhaalpunt voor pakketten, wij helpen u graag de oplossing te vinden waarmee u uw capaciteit uitbreidt, ruimte bespaart en uw voetafdruk reduceert. 

Neem contact op met een van onze opslagexperts