Wereldwijd hebben in de afgelopen tijd veel landen  de sociale contacten beperkt. Door deze beperkingen hebben veel klanten zich tot online winkelen gewend. Volgens statista.com bedroeg de wereldwijde verkoop van e-commerce in de detailhandel 3,53 biljoen dollar in 2019 en zal naar verwachting groeien tot 6,54 biljoen dollar in 2022.

Hoewel COVID-19 dit jaar een grotere impact heeft op de online verkoop dan voorgaande jaren, denken experts dat deze stijging blijvend is. Van de ene op de andere dag vond een digitale transformatie plaats. Klanten zien en ervaren nu de voordelen van comfort en gemak die e-commerce biedt.

Om te overleven moesten winkels de winkelervaring voor de klant verbeteren. De retail branche heeft ingespeeld op de omnichannel business: een soepele koopervaring voor de klant via verschillende kanalen.

Veel winkels moesten zich snel aanpassen aan de situatie en startten met levering aan huis, bouwden webshops en fungeerden als ophaalpunten voor online bestellingen (Click & Collect in de winkel). De COVID-19-situatie heeft ongetwijfeld een hoge druk uitgeoefend op retailers en hun opslag- / magazijnruimtes. Ze moesten zich razendsnel aanpassen aan het veranderend koopgedrag van mensen. Vooral het hamstergedrag in de eerste weken van de COVID-19 uitbraak speelden daarin een grote rol.

Gebruik je m² optimaal

Door verrijdbare opslagsystemen te gebruiken, in plaats van statische stellingen, kan er meer opgeslagen worden in de magazijnen en depots. In tegenstelling tot stellingen is er namelijk maar één gangpad nodig en kan er dus een verdubbeling van de opslagcapaciteit gerealiseerd worden. 

Omnichannel storage solution Compactus Original XTR
Compactus Original XTR_Warehouse_Retail_storage

Benieuwd hoe opslagcapaciteit vergroot kan worden en je jouw opslag aanpast aan veranderend koopgedrag? Neem vrijblijvend contact op!