Raphael Gérard, manager Erfgoed en Culturele Actie
Voor het hedendaagse archief was het de bedoeling de vijf verschillende archieven te categoriseren en te centraliseren. Er waren een groot aantal documenten die actief waren en vaker werden gebruikt. Administratieve en juridische documenten zijn vaak nodig als basis in bijvoorbeeld een onderzoek naar vervalsing. Het probleem in het verleden was om de documenten gemakkelijk terug te vinden wanneer de archieven verspreid waren over verschillende plaatsen. Daarom werd ernaar gestreefd ze te centraliseren en toegankelijker te maken. Tegelijkertijd werd van de gelegenheid gebruik gemaakt om overbodige documenten op te schonen en uit te sorteren.
Raphael Gérard, manager Erfgoed en Culturele Actie
Raphael Gérard, Directeur Erfgoed en Culturele Actie
Wij willen graag cookies gebruiken en vragen uw toestemming voor het plaatsen ervan.
De noodzakelijke zijn altijd actief; wanneer u op "accepteer alle cookies" klikt, accepteert u ook alle optionele cookies. Als u wilt kiezen welke cookies u wilt accepteren, klikt u op de knop "cookie-instellingen".
Wij willen graag cookies gebruiken en vragen uw toestemming voor het plaatsen ervan.